Mercedes-Benz O530K Citaro C2

Mercedes-Benz O530K Citaro C2
Mercedes O530K Citaro C2 to trzeci pojazd modelu O530K, wypożyczony od firmy EvoBus (dostawcy autobusów marki Mercedes-Benz i Setra). Kursował po krakowskich ulicach w dniach od 13 do 23 maja 2014 roku. Pojazd ma długość 10,6 m i może przewieźć 88 osób. Wyposażony został w silnik spełniający wymogi Euro VI. Posiada także możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania, dzięki czemu redukowane jest zużycie paliwa a co za tym idzie emisja CO2. Autobus wyposażono klimatyzację, system informacji pasażerskiej czy też ciekawe podświetlane progi (świecą przy otwartych drzwiach). Rózni się od poprzednich testowanych wersji modelu "K" przedewszystkim wyglądem zewnętrznym ale także ma nowoczesniejszą konstrukcję a także m.in. system zapobiegający powstaniu pożaru. Autobus zadebiutował na linii 115. Otrzymał wewnętrzne oznaczenie (numer taborowy) #BO999.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentEvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse
Długość10633 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3120 mm
Roztaw osi4398 mm
Masa własna10000 kg
Ilość miejsc86
Ilość miejsc siedzących26
Wysokość podłogi I/II drzwi320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMB OM 936
Skrzynia biegówVoith DIWA 6 D854.6
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


BO999

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne