Mercedes-Benz O530G Citaro C2

Mercedes-Benz O530G Citaro C2
Po wygranym przez Mobilis przetargu na obsługę linii (ostateczny spis linii przejętych przez Mobilis: 102, 109, 120, 138, 142, 152 (352), 153, 159, 178, 193, i 502), przewoźnik zdecydował się na zakup m.in. autobusów przegubowych Mercedes Conecto G. Podczas jednej z podróży zamówionych, nowych Conecto G (z fabryki w Turcji do Polski) miał miejsce wypadek, podczas którego poważnemu zniszczeniu uległo parę sztuk pojazdów. Z tego powodu do połowy 2014r. do Krakowa dostarczono 33 z 38 zamówionych sztuk Conecto G. W celu choć częściowego uzupełnienia braków, właściciel marki Mercedes-Benz firma EvoBus dostarczyła 3 pojazdy na zastępstwo: dwa Conecto G (#MC334, #MC335) i jeden O530G Citaro C2 (#MC336) (wozy testowe EvoBus). Ostatni z opisywanych powyżej pojazdów wyposażony został w silnik Mercedes-Benz OM 470 spełniający wymogi Euro 6 oraz skrzynię biegów ZF Ecolife. Wersja Citaro 2 została zbudowana w 2011 roku. Model ten zdobył tytuł "Bus of The Year 2013". Od wersji poprzednich (O530G Citaro) oprócz wyglądu zewnętrznego różni się przede wszystkim poziomem bezpieczeństwa. Zastosowano także nowy pulpit, zmieniono wyposażenie kabiny kierowcy. Pojazd kursujący po Krakowie został oklejony folią w barwy Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK). Z powodu wyposażenia tylko w troje drzwi pojazd pojawiał się na liniach, na których kursowały na ogół wozy 12-metrowe (m.in. 142, 153 czy 193).

zobacz także:

dane techniczne

ProducentEvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse
Długość18125 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3120 mm
Roztaw osi5900/5900 mm
Masa własna18000 kg
Ilość miejsc155
Ilość miejsc siedzących44
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMercedes-Benz OM 470
Skrzynia biegówZF 6AP1200 Ecolife
Prędkość max.b.d. km/h

zdjęcia


MC336

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne