Mercedes-Benz O530G Citaro C2 Hybrid
Krakowskie MPK w przeciągu niemal całego sierpnia 2019 roku testowało autobus Mercedes-Benz O530G Citaro C2 Hybrid.
Z zewnątrz nie odróżniał się niczym szczególnym od popularnej już w Krakowie wersji Citaro C2.
Zastosowany w pojeździe układ hybrydowy składa się z silnika spalinowego typu OM 936 zintegrowanego z silnikiem elektrycznym oraz w automatyczną skrzynią biegów.
Silnik elektryczny działa jak alternator i zamienia energię hamowania w energię elektryczną, która kierowana jest do super kondensatorów. W momencie ruszania zmagazynowana energia zasila silnik o mocy 14kW generujący dodatkowy moment obrotowy
220Nm, który wspomaga napęd silnika spalinowego. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że silnik elektryczny zwiększa podaż mocy, zmniejsza obciążenie silnika spalinowego i przede wszystkim ma ograniczać zużycie paliwa.
Na czas testów pojazd przydzielono do zajezdni Bieńczyce, gdzie otrzymał numer taborowy #BH096. Kursował m.in. na linii 129 i 172.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | EvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse |
Długość | 18125 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3120 mm |
Roztaw osi | 5900/5990 mm |
Masa własna | 18000 kg |
Ilość miejsc | 163 |
Ilość miejsc siedzących | 42 |
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi | 320/320/320/320 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | Mercedes-Benz OM 936 |
Skrzynia biegów | ZF 6AP1200B Ecolife |
Prędkość max. | b.d. km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne