Mercedes-Benz O530G Citaro C2 Hybrid

Mercedes-Benz O530G Citaro C2 Hybrid
Krakowskie MPK w przeciągu niemal całego sierpnia 2019 roku testowało autobus Mercedes-Benz O530G Citaro C2 Hybrid. Z zewnątrz nie odróżniał się niczym szczególnym od popularnej już w Krakowie wersji Citaro C2. Zastosowany w pojeździe układ hybrydowy składa się z silnika spalinowego typu OM 936 zintegrowanego z silnikiem elektrycznym oraz w automatyczną skrzynią biegów. Silnik elektryczny działa jak alternator i zamienia energię hamowania w energię elektryczną, która kierowana jest do super kondensatorów. W momencie ruszania zmagazynowana energia zasila silnik o mocy 14kW generujący dodatkowy moment obrotowy 220Nm, który wspomaga napęd silnika spalinowego. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że silnik elektryczny zwiększa podaż mocy, zmniejsza obciążenie silnika spalinowego i przede wszystkim ma ograniczać zużycie paliwa. Na czas testów pojazd przydzielono do zajezdni Bieńczyce, gdzie otrzymał numer taborowy #BH096. Kursował m.in. na linii 129 i 172.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentEvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse
Długość18125 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3120 mm
Roztaw osi5900/5990 mm
Masa własna18000 kg
Ilość miejsc163
Ilość miejsc siedzących42
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi320/320/320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMercedes-Benz OM 936
Skrzynia biegówZF 6AP1200B Ecolife
Prędkość max.b.d. km/h

zdjęcia


BH096

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne