Pierwszy przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego fabrycznie nowych niskoemisyjnych niskopodłogowych standardowych (podzielony na II zadania:
zadanie 1 – wyprodukowanie i dostawę w formie leasingu finansowego 30 sztuk autobusów standardowych typu A i zadanie 2 – wyprodukowanie i dostawę w formie leasingu finansowego 7 sztuk autobusów
standardowych typu B) z czerwca 2017 roku, został unieważniony. Zamówienie powtórzono 5 października 2017 roku, na który wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA, na kwotę
38 905 604,40 zł netto, zakładała dostawę 30 autobusów marki Solaris Urbino 12 IV, druga od firmy EvoBus Polska Sp. z o.o. w konsorcjum z PeKaO Leasing Sp. z o.o. na kwotę 41 352 769,20 zł netto zakładała dostawę
30 autobusów Mercedes-Benz Citaro C2. Mimo, że druga oferta była droższa, o wyborze zadecydowało zastosowanie innowacyjnego systemu hybrydowego.
Parę dni po ogłoszeniu przetargu w dn. 13.10.2017 roku, ogłoszono kolejny. Jedno z zadań (wyprodukowanie i dostawa 56 sztuk autobusów standardowych) wygrała również firma EvoBus Sp. z o.o, oferując Model O530 C2
z silnikami spełniającymi normy Euro 6.
Mercedesy O530 C2 Hybrid wyposażone zostały w innowacyjny system Daimler Hybrid Drive (DHD). Poza tym nie różnią się znacząco od podstawowej wersji C2,
są w pełni niskopodłogowe, 3 drzwiowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością płatności monetami i kartą płatniczą, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz
porty USB do ładowania smartfonów.
Nowe autobusy przydzielono do zajezdni Płaszów (#PO206-210, #PO219-243). Pozostałe autobusy O530 C2 z silnikami spalinowymi skierowano do Bieńczyc - 30 sztuk (#BO270-299) i Woli Duchackiej - 26 sztuk (#DO244-269).
Wszystkie zakupione Mercedesy O530 C2 i C2 Hybrid zastąpiły ostatnie pojazdy z silnikami niespełniającymi co najmniej normy emisji spalin Euro 5, czyli Jelcze M121 czy Scanie CN113CLL.
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego