Mercedes-Benz O530 Citaro C2 Hybrid

Mercedes-Benz O530 Citaro C2 Hybrid
Pierwszy przetarg na dostawę w formie leasingu finansowego fabrycznie nowych niskoemisyjnych niskopodłogowych standardowych (podzielony na II zadania: zadanie 1 – wyprodukowanie i dostawę w formie leasingu finansowego 30 sztuk autobusów standardowych typu A i zadanie 2 – wyprodukowanie i dostawę w formie leasingu finansowego 7 sztuk autobusów standardowych typu B) z czerwca 2017 roku, został unieważniony. Zamówienie powtórzono 5 października 2017 roku, na który wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy Solaris Bus&Coach SA w konsorcjum z PKO Leasing SA, na kwotę 38 905 604,40 zł netto, zakładała dostawę 30 autobusów marki Solaris Urbino 12 IV, druga od firmy EvoBus Polska Sp. z o.o. w konsorcjum z PeKaO Leasing Sp. z o.o. na kwotę 41 352 769,20 zł netto zakładała dostawę 30 autobusów Mercedes-Benz Citaro C2. Mimo, że druga oferta była droższa, o wyborze zadecydowało zastosowanie innowacyjnego systemu hybrydowego. Parę dni po ogłoszeniu przetargu w dn. 13.10.2017 roku, ogłoszono kolejny. Jedno z zadań (wyprodukowanie i dostawa 56 sztuk autobusów standardowych) wygrała również firma EvoBus Sp. z o.o, oferując Model O530 C2 z silnikami spełniającymi normy Euro 6. Mercedesy O530 C2 Hybrid wyposażone zostały w innowacyjny system Daimler Hybrid Drive (DHD). Poza tym nie różnią się znacząco od podstawowej wersji C2, są w pełni niskopodłogowe, 3 drzwiowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością płatności monetami i kartą płatniczą, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz porty USB do ładowania smartfonów. Nowe autobusy przydzielono do zajezdni Płaszów (#PO206-210, #PO219-243). Pozostałe autobusy O530 C2 z silnikami spalinowymi skierowano do Bieńczyc - 30 sztuk (#BO270-299) i Woli Duchackiej - 26 sztuk (#DO244-269). Wszystkie zakupione Mercedesy O530 C2 i C2 Hybrid zastąpiły ostatnie pojazdy z silnikami niespełniającymi co najmniej normy emisji spalin Euro 5, czyli Jelcze M121 czy Scanie CN113CLL.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentEvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse
Długość12135 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3120 mm
Roztaw osi5845 mm
Masa własna10770 kg
Ilość miejsc105
Ilość miejsc siedzących28
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
Silnik spalinowyMercedes-Benz OM936
Silnik elektrycznyDaimler Hybrid Drive (DHD)
Skrzynia biegówZF 6 AP 1200 B EcoLife
Prędkość max.65 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
201830PO206-210, PO219-243--30

zdjęcia


Stanowisko kierowcy


Wnętrze pojazdu


PO206


PO209


PO210


PO220


PO222


PO228


PO243

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne