» powrót
Mercedes-Benz O530 C2 eCitaro
Ten sam pojazd pojawił się w Krakowie w styczniu 2021 roku. Przez okres nieco ponad 3 miesięcy stacjonował w zajezdni Płaszów z numerem taborowym #PE600. Kursował m.in. na liniach 128 i 304.
Po miesięcznej przerwie, w maju 2021 roku po raz kolejny pojawił się na krakowskich ulicach. Przez miesiąc stacjonował na zajezdni Bieńczyce (gdzie otrzymał numer #BE600). Pojawiał się ponownie na linii 128 jak i liniach 129 czy 138.
W marcu 2022 roku po niemal rocznej przerwie po raz czwarty można było zobaczyć ten pojazd w Krakowie, tym razem za sprawą testów w firmie Mobilis. Jako ciekawostkę należy podać, że autobus kursował we barwach zbliżonych do wrocławskich, tj. czerwono-żółtych. Autobus otrzymał numer taborowy #MC299. Skierowany został do obsługi linii 103, 142 czy 413.
dane techniczne
Producent | EvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse |
Długość | 12135 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3400 mm |
Roztaw osi | 5900 mm |
Masa własna | 13000 kg |
Ilość miejsc | 103 |
Ilość miejsc siedzących | 33 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 320/320/320 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik elektryczny | Mercedes-Benz |
Baterie | litowo-jonowe o poj. 243 kWh i napięciu 400V |
Prędkość max. | b.d. |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne