Mercedes-Benz O530 Citaro C2

Mercedes-Benz O530 Citaro C2
W dniu 13.10.2017 roku, ogłoszono przetarg, który został podzielony na trzy zadania: zadanie 1 - wyprodukowanie i dostawa 56 sztuk autobusów standardowych, zadanie 2 - wyprodukowanie i dostawa 12 sztuk autobusów przegubowych hybrydowych i zadanie 3 - wyprodukowanie i dostawa 10 sztuk autobusów midi. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 01.01.2018r. Dostawę 56 egzemplarzy autobusów maxi wgrała firma EvoBus Sp. z o.o, oferując Model O530 C2 z silnikami spełniającymi normy Euro 6. Środki na zakup pojazdów pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Parę dni wcześniej (w dn. 5.10.2017r.) ogłoszono przetarg w formie leasingu finansowego na dostawę 30 sztuk autobusów standardowych. Wygrało je konsorcjum firmy EvoBus Polska Sp. z o.o. z PeKaO Leasing Sp. z o.o. oferując 30 autobusów Mercedes-Benz Citaro C2 z zastosowaniem innowacyjnego systemu hybrydowego. Mercedesy O530 C2 to dwunastometrowa II generacja znanego już w naszym mieście modelu O530. Pojazdy te są w ofercie producenta od 1999 roku. W 2008 roku zaprezentowano wersję po face liftingu a w 2011 roku zbudowano tzw. drugą wersję oznaczaną jako O530 C2. Autobusy są w pełni niskopodłogowe, 3 drzwiowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy z możliwością płatności monetami i kartą płatniczą, monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz porty USB do ładowania smartfonów. Nowe autobusy rozdzielone zostały pomiędzy wszystkie krakowskie zajezdnie: Bieńczyce - 30 sztuk (#BO270-299), Wola Duchacka - 26 sztuk (#DO244-269). Dodatkowe 30 wozów hybrydowych stacjonować będzie w zajezdni Płaszów (#PO206-210, #PO219-243). Wszystkie zakupione Mercedesy O530 C2 i C2 Hybrid zastąpiły ostatnie pojazdy z silnikami niespełniającymi co najmniej normy emisji spalin Euro 5, czyli Jelcze M121 czy Scanie CN113CLL.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentEvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse
Długość12135 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3120 mm
Roztaw osi5845 mm
Masa własna10770 kg
Ilość miejsc105
Ilość miejsc siedzących28
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMercedes-Benz OM936
Skrzynia biegówZF 6 AP 1200 B EcoLife
Prędkość max.65 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
201856BO270-BO299, DO244-DO269--56

zdjęcia


Stanowisko kierowcy


Wnętrze pojazdu


BO273


BO279


BO282


BO285


BO286


BO287


BO289


BO297


BO299


DO248


DO257


DO262


DO265


DO998

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne