Mercedes-Benz O530 Citaro

Mercedes-Benz O530 Citaro
Na początku marca 2011 roku na krakowskie ulice po raz pierwszy wyjechały autobusy Mercedes-Benz O530 Citaro. Są to dwunastometrowe odmiany znanego już w naszym mieście przegubowego modelu O530G. Pojazdy te są w ofercie producenta od 1999 roku. Zastąpiły popularny w całej Europie model O405N. W 2008 roku zaprezentowane zostały rodzinę Citaro po face liftingu i takie zakupione zostały przez MPK Kraków. Mercedes-Benz O530 Citaro jest w pełni niskopodłogowy, 3 drzwiowy, wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Napędzany jest jednostką OM906hLA wraz ze skrzynią biegów ZF 6 Ecoline. 12-metrowe Citaro są efektem wygranego przez Mercedesa przetargu ogłoszonego w 2010 roku przez MPK Kraków, który zakładał dostarczenie 8 sztuk 12- i 8 sztuk 18-metrowych autobusów. Pojazdy otrzymały numerację #DO211-#DO218.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentEvoBus GmbH Mercedes-Benz Omnibusse
Długość11950 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość2869 mm
Roztaw osi5845 mm
Masa własna10500 kg
Ilość miejsc106
Ilość miejsc siedzących25
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/340/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMB OM906hLA
Skrzynia biegówZF Ecolife 6 AP 1400 B
Prędkość max.85 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
20118DO211-DO218--8
2012----8
2013----8
2014----8
2015----8
2016----8
2017----8
2018----8

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


DO 211


DO 212


DO 213


DO 214


DO 215


DO 217


DO 218

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne