MAN NL330 Lion`s City Efficient Hybrid

MAN NL330 Lion`s City Efficient Hybrid
Na początku listopada 2020 roku w krakowskim MPK pojawił się testowy egzemplarz modelu NL330 Lion`s City 12 EfficientHybrid firmy MAN. Pojazd o długości nieco ponad dwunastu metrów mógł zabrać na pokład 98 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzących. Wyposażony został w silnik diesla o mocy 243kW (330KM) spełniający normę Euro 6 wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 12 kW. Układ ten nazwany został przez producenta Efficient Hybrid. W systemie takim silnik elektryczny pełni dwie funkcje: alternatora i rozrusznika silnika spalinowego. Przy hamowaniu silnik elektryczny zamienia energię mechaniczną w elektryczną, która następnie gromadzona jest w kondensatorach. Wykorzystywana jest przede wszystkim do zasilania układu elektrycznego autobusu podczas postoju a przy ruszaniu do rozruchu silnika spalinowego. Autobus przebywał w Krakowie w dniach od 03.11.2020r. do 30.11.2020r. i stacjonował na zajezdni Płaszów z numerem #PH410. Kursował głównie na liniach 128, 204 i 301.

dane techniczne

ProducentMAN Truck & Bus AG
Długość12185 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3110 mm
Roztaw osi6005 mm
Masa własna12800 kg
Ilość miejsc98
Ilość miejsc siedzących37
Wysokość podłogi I/II/III drzwi340/340/340 mm
SilnikMAN D1556 LOH11
Skrzynia biegówZF 6 AP 1400 BS EcoLife
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


PH410

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne