MAN NL330 Lion`s City Efficient Hybrid
Na początku listopada 2020 roku w krakowskim MPK pojawił się testowy egzemplarz modelu NL330 Lion`s City 12 EfficientHybrid firmy MAN.
Pojazd o długości nieco ponad dwunastu metrów mógł zabrać na pokład 98 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzących. Wyposażony został w silnik diesla o mocy 243kW (330KM) spełniający normę Euro 6
wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 12 kW. Układ ten nazwany został przez producenta Efficient Hybrid. W systemie takim silnik elektryczny pełni dwie funkcje: alternatora i rozrusznika silnika spalinowego.
Przy hamowaniu silnik elektryczny zamienia energię mechaniczną w elektryczną, która następnie gromadzona jest w kondensatorach. Wykorzystywana jest przede wszystkim do zasilania układu elektrycznego autobusu podczas postoju
a przy ruszaniu do rozruchu silnika spalinowego.
Autobus przebywał w Krakowie w dniach od 03.11.2020r. do 30.11.2020r. i stacjonował na zajezdni Płaszów z numerem #PH410. Kursował głównie na liniach 128, 204 i 301.
dane techniczne
Producent | MAN Truck & Bus AG |
Długość | 12185 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3110 mm |
Roztaw osi | 6005 mm |
Masa własna | 12800 kg |
Ilość miejsc | 98 |
Ilość miejsc siedzących | 37 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 340/340/340 mm |
Silnik | MAN D1556 LOH11 |
Skrzynia biegów | ZF 6 AP 1400 BS EcoLife |
Prędkość max. | 80 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne