Zgodnie z polityką Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i miasta Kraków do początku października 2018 roku z ulic miasta miały zniknąć wszystkie autobusy,
których silniki nie spełniały normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Do tego czasu udało się uruchomić m.in. 12 sztuk autobusów Volvo 7900A Hybrid czy 86 sztuk autobusów Mercedes-Benz O530 Citaro C2
(oficjalna prezentacja odbyła się w dniu 14.09.2018, o czym można poczytać
-> tutaj <-). Pojazdy wyjechały na linie w dniu 8.10.2018r. dwa dni po oficjalnym pożegnaniu takich pojazdów jak
Jelcz M081MB/3, Jelcz M121MB, Jelcz M181MB/3 czy Scania CN113CLL (o czym można poczytać
-> tutaj <-).
Jednak ze względu na braki taborowe i opóźnieniem dostawy autobusów Autosan, zdecydowano się na wynajem długoterminowy 6 sztuk pojazdów MAN NL 283 Lion's City oraz 5 sztuk pojazdów Solaris Urbino 12 III.
Autobusy marki MAN wyprodukowano w 2011 roku po czy zostały sprzedane do przedsiębiorstwa TPG Genève w Szwajcarii. Po sześciu latach eksploatacji zostały przejęte przez Polski oddział firmy MAN.
W Krakowie zostały przydzielone do zajezdni Płaszów, gdzie otrzymały numery
#PM141 (ex. #1902), #PM142 (ex. #1905), #PM143 (ex. #1910), #PM144 (ex. #1907), #PM145 (ex. #1904) i #PM146 (ex. #1911).
Wyposażone były w silnik spełniający normy emisji spalin Euro 5. Na pokład mogły zabrać 85 pasażerów. Po Krakowie kursowały w malowaniu genewskim, tj. biało-granatowym, zbliżonym do tego stosowanego obecnie na wozach
Krakowskiej Komunikacji Miejskiej. Eksploatacja zakończyła się z końcem czerwca 2019 roku.
Pojazdy trafiły następnie do Konina, gdzie otrzymały numery #501 (ex. #PM146), #502 (ex. #PM142), #503 (ex. #PM141), #504 (ex. #PM143), #505 (ex. #PM145) i #506 (ex. #PM144).
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego