» powrót
linie tramwajowe dzienne 0-9
Trasa | Okres kursowania | Uwagi |
0
Małe Błonia - Małe Błonia | 1953-1953 | Linia okrężna kursuje przez Dworzec Gł. |
Małe Błonia - Rondo | 1953-1956 | - |
Małe Błonia - Małe Błonia | 1956-1959 | Linia okrężna kursuje przez Dworzec Gł.; Zmiana numeru na 18 (1959) |
1
Salwator - Bronowice | 1953-1953 | - |
Salwator - Grzegórzki | 1953-1956 | - |
Salwator - Rondo | 1956-1964 | - |
Salwator - Wieczysta | 1964-1970 | - |
Salwator - Bieńczyce | 1971-1978 | - |
Salwator - Mistrzejowice | 1978-1981 | Kursuje przez ul. Mogilską |
Salwator - Mistrzejowice | 1981-1999 | Kursuje przez al. Pokoju |
Salwator - Wzgórza Krzesławickie | 1999-...... | - |
2
Szkoła Podchorążych - Cmentarz Rakowicki | 1936-1938 | Kursuje przez ul. Kazimierza Wielkiego |
Bronowice - Cmentarz Rakowicki | 1938-1940 | Kursuje przez ul. Kazimierza Wielkiego |
Bronowice - Cmentarz Rakowicki | 1940-1944 | Kursuje przez ul. Królewską; Zniszczenie sieci tramwajowej przez działania wojenne (1944); Zmiana nazwy końcówki Cmentarz Rakowicki na Rakowice Cmentarz (1945) |
Plac Inwalidów - Rakowice Cmentarz | 1945-1945 | Wznowienie komunikacji tramwajowej po wojnie (1945) |
Bronowice - Rakowice Cmentarz | 1945-1951 | Kursuje przez ul. Królewską; Zmiana nazwy końcówki Rakowice Cmentarz na Rakowice (1951) |
Bronowice - Rakowice | 1951-1952 | Kursuje przez ul. Królewską; Zmiana numeru na 12 (1952) |
Salwator - Rondo | 1952-1954 | Zmiana numeru z 5 (1952); Kursuje przez ul. Dominikańską |
Salwator - Rondo | 1954-1959 | Kursuje przez ul. Basztową |
Salwator - Rondo | 1959-1959 | Kursuje przez ul. Dominikańską |
Salwator - Rakowice | 1959-1961 | Kursuje przez ul. Basztową |
Salwator - Rakowice | 1961-1989 | Kursuje przez ul. Dominikańską; Zmiana nazwy końcówki Rakowice na Cmentarz Rakowicki (1989) |
Salwator - Cmentarz Rakowicki | 1989-1998 | Kursuje przez ul. Dominikańską; Zawieszenie linii (1998) |
Salwator - Cmentarz Rakowicki | 1999-...... | Reaktywacja linii (1999); Kursuje przez ul. Basztową |
3
Dworzec Towarowy - III Most | 1913-1917 | Kursuje przez Rynek Główny |
Dworzec Towarowy - Rynek Podgórski | 1917-1935 | - |
Dworzec Towarowy - Mateczny | 1935-1937 | - |
Dworzec Towarowy - Borek Fałęcki | 1937-1944 | Końcówka Borek Fałęcki, późniejsza nazwa Łagiewniki; Zniszczenie sieci tramwajowej przez działania wojenne (1944) |
III Most - Borek Fałęcki | 1945-1945 | Wznowienie komunikacji tramwajowej po wojnie (1945); Podział linii na linię numer 3 (III Most-Borek Fałęcki) i 3A (III Most-Dworzec Towarowy) z powodu zniszczeń wojennych (1945); Zmiana numeru na 7 (1945) |
Dworzec Towarowy- III Most | 1945-1947 | Zmiana numeru z 3A (1945); Kursuje przez Rynek Główny |
Dworzec Towarowy - Borek Fałęcki | 1947-1950 | Zmiana nazwy końcówki Borek Fałęcki na Łagiewniki (1950) |
Dworzec Towarowy - Łagiewniki | 1950-1952 | - |
Dworzec Towarowy - Łagiewniki | 1952-1953 | Kursuje przez ul. Basztową |
Dworzec Towarowy - Dworzec Towarowy | 1953-1953 | Linia okrężna przez Rynek Podgórski |
Dworzec Towarowy - Dajwór | 1954-1956 | Zawieszenie linii (1956) |
Dworzec Towarowy - Rondo | 1956-1957 | Reaktywacja linii (1956); Zawieszenie linii (1957) |
Dworzec Towarowy - Rondo | 1958-1958 | Reaktywacja linii (1958); Zawieszenie linii (1958) |
Dworzec Towarowy - Rondo | 1958-1964 | Reaktywacja linii (1958) |
Dworzec Towarowy - Wieczysta | 1964-1964 | - |
Dworzec Towarowy - Rondo | 1964-1965 | - |
Dworzec Towarowy - Dajwór | 1965-1967 | - |
Dworzec Towarowy - Fabryczna | 1967-1968 | - |
Dworzec Towarowy - Dąbie | 1968-1969 | - |
Dworzec Towarowy - Prokocim | 1969-1970 | Kursuje przez III Most |
Dworzec Towarowy - Prokocim | 1970-1972 | Kursuje przez Most Powstańców Śląskich i ul. Lwowską |
Dworzec Towarowy - Prokocim | 1972-1975 | Kursuje przez ul. Krakowską |
Dworzec Towarowy - Prokocim | 1975-1979 | Kursuje przez Most Powstańców Śląskich i ul. Lwowską |
Dworzec Towarowy - Nowy Bieżanów | 1979-1979 | - |
Dworzec Towarowy - Nowy Bieżanów | 1979-1984 | Kursuje przez ul. Limanowskiego |
os. XXX-Lecia PRL - Nowy Bieżanów | 1984-1991 | Zmiana nazwy końcówki os. XXX-Lecia PRL na os. Krowodrza Górka (1991); Zmiana nazwy końcówki Nowy Bieżanów na Bieżanów Nowy (1991) |
os. Krowodrza Górka - Bieżanów Nowy | 1991-2001 | Kursuje przez Dworzec Główny i ul. Starowiślną; Zmiana nazwy końcówki os. Krowodrza Górka na Krowodrza Górka (2001) |
Krowodrza Górka - Bieżanów Nowy | 2001-2007 | Kursuje przez Dworzec Główny i ul. Starowiślną |
Krowodrza Górka - Bieżanów Nowy | 2007-2012 | Kursuje przez Plac Wszystkich Świętych i ul. Krakowską; Zmiana nazwy końcówki Bieżanów Nowy na Nowy Bieżanów (2012) |
Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów | 2012-2012 | - |
Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów | 2012-2018 | Kursuje przez Pawią, Westerplatte, Starowiślną; Zmiana nazwy końcówki Nowy Bieżanów na Nowy Bieżanów P+R (2018) |
Krowodrza Górka - Nowy Bieżanów P+R | 2018-...... | - |
Dworzec Towarowy - Nowy Bieżanów P+R | 2018-...... | Kurs wariantowy |
3A
Dworzec Towarowy - III Most | 1945-1945 | Podział linii na linię numer 3 (III Most-Borek Fałęcki) i 3A (III Most-Dworzec Towarowy) z powodu zniszczeń wojennych (1945); Zmiana numeru na 3 (1945) |
4
Bronowice - Rondo | 1952-1953 | Kursuje przez ul. Dominikańską |
Bronowice - Rondo | 1953-1964 | Kursuje przez ul. Basztową |
Bronowice - Wieczysta | 1964-1964 | - |
Bronowice - Walcownia | 1964-1980 | - |
os. Widok - Walcowia | 1980-1983 | - |
Bronowice - Walcownia | 1983-1984 | Kursuje przez ul. Mogilską |
os. Widok - Walcownia | 1984-1984 | Zmiana nazwy końcówki os. Widok na os. Bronowice Nowe (1984) |
os. Bronowice Nowe - Walcownia | 1984-1999 | - |
os. Bronowice Nowe - Wzgórza Krzesławickie | 1999-2001 | Zmiana nazwy końcówki os. Bronowice Nowe na Bronowice Nowe (2001) |
Bronowice Nowe - Wzgórza Krzesławickie | 2001-2007 | Zmiana nazwy końcówki Bronowice Nowe na Bronowice Małe (2007) |
Bronowice Małe - Wzgórza Krzesławickie | 2007-...... | - |
5
Zwierzyniec - III Most | 1913-1913 | Końcówka Zwierzyniec przed mostem nad Rudawą |
Zwierzyniec - Lubicz | 1913-1917 | - |
Salwator - Lubicz | 1917-1934 | Kursuje przez ul. Topolową; Pętla Salwator przy skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i ul. Kościuszki; Końcówka Lubicz na zakończeniu ul. Topolowej |
Salwator - Osiedle Oficerskie | 1934-1944 | Kursuje przez ul. Lubicz; Końcówka Osiedle Oficerskie na zakończeniu ówczesnej ul. Mogilskiej (obecnie przy skrzyżowaniu z ul. Beliny-Prażmowskiego); Zniszczenie sieci tramwajowej przez działania wojenne (1944) |
Salwator - Osiedle Oficerskie | 1935-1949 | Wznowienie komunikacji tramwajowej po wojnie (1945) |
Salwator - Dąbie | 1949-1952 | Końcówka Dąbie na ul. Mogilskiej przed rzeką Białucha |
Rondo - Nowa Huta | 1952-1955 | - |
Rondo - Walcownia | 1955-1964 | - |
Dworzec Wschodni - Walcownia | 1964-1968 | - |
Dworzec Wschodni - Wzgórza Krzesławickie | 1968-1969 | Kursuje przez pl. Centralny |
Dworzec Wschodni - Wzgórza Krzesławickie | 1969-1980 | Kursuje przez ul. Modrzewskiego oraz Bieńczycką |
Dworzec Wschodni - Wzgórza Krzesławickie | 1980-1985 | Kursuje przez ul. Rakowicką |
Dworzec Wschodni - Wzgórza Krzesławickie | 1985-1986 | Kursuje przez ul. Modrzewskiego |
os. XXX-lecia PRL - Wzgórza Krzesławickie | 1986-1991 | Zmiana nazwy końcówki XXX-Lecia PRL na os. Krowodrza Górka (1991) |
os. Krowodrza Górka - Wzgórza Krzesławickie | 1991-2001 | Zmiana nazwy końcówki os. Krowodrza Górka na Krowodrza Górka (2001) |
Krowodrza Górka - Wzgórza Krzesławickie | 2001-2007 | - |
Dworzec Towarowy - Wzgórza Krzesławickie | 2007-2008 | - |
Krowodrza Górka - Wzgórza Krzesławickie | 2008-2009 | Kursuje przez ul. Długą, Basztową, Lubicz |
Krowodrza Górka - Wzgórza Krzesławickie | 2009-...... | Kursuje przez tunel KST |
Krowodrza Górka - Wieczysta | 2012-2014 | Kurs wariantowy(zjazdy linii 50) |
6
Zwierzyniec - Dworzec Towarowy | 1916-1917 | Końcówka Zwierzyniec przed mostem nad Rudawą |
Zwierzyniec - III Most | 1917-1917 | - |
Salwator - III Most | 1917-1921 | Pętla Salwator przy skrzyżowaniu ul. Królowej Jadwigi i ul. Kościuszki |
Salwator - Rynek Podgórski | 1921-1925 | - |
Salwator - Mateczny | 1925-1935 | - |
Salwator - Rynek Podgórski | 1935-1936 | - |
Salwator - Rynek Główny | 1936-1938 | - |
Salwator - Wielicka | 1938-1939 | - |
Salwator - Płaszów | 1939-1944 | Kursuje przez Rynek Główny; Zniszczenie sieci tramwajowej przez działania wojenne (1944) |
Salwator - III Most | 1945-1947 | Wznowienie komunikacji tramwajowej po wojnie (1945) |
Salwator - Płaszów | 1947-1952 | Kursuje przez Rynek Główny |
Salwator - Płaszów | 1952-1959 | Kursuje przez ul. Dominikańską |
Salwator - Płaszów | 1959-1960 | Kursuje przez ul. Krakowską |
Salwator - Prokocim | 1960-1965 | Końcówka Prokocim na wysokości Kabla |
Salwator - Prokocim | 1965-1978 | Końcówka Prokocim przy ulicy Wielickiej, przy skrzyżowaniu z ulicą Facimiech |
Salwator - Nowy Bieżanów | 1978-1979 | - |
Salwator - Prokocim | 1979-2000 | - |
Salwator - Kurdwanów | 2000-2005 | Zmiana numeru na 36 (2005) |
Salwator - Kurdwanów | 2007-2018 | Zmiana numeru z 36 (2007); Zmiana nazwy końcówki Kurdwanów na Kurdwanów P+R (2018) |
Salwator - Kurdwanów P+R | 2018-...... | - |
7
III Most - Borek Fałęcki | 1945-1946 | Zmiana numeru z 3 (1945); Końcówka Borek Fałęcki, późniejsza nazwa Łagiewniki |
Rakowice Cmentarz - Borek Fałęcki | 1946-1947 | Kursuje przez ul. Krakowską; Likwidacja linii (1947) |
Dietlowska - Grzegórzki | 1947-1948 | - |
Dworzec Towarowy - Grzegórzki | 1948-1952 | Kursuje przez Rynek Główny |
Dworzec Towarowy - Grzegórzki | 1952-1966 | Kursuje przez Dworzec Główny |
Dworzec Towarowy - Rondo | 1966-1966 | - |
Dworzec Towarowy - Fabryczna | 1966-1968 | - |
Dworzec Towarowy - Dąbie | 1968-1984 | - |
os. XXX-lecia PRL - Dąbie | 1984-1991 | Kursuje przez ul. Basztową; zmiana nazwy końcówki os. XXX-Lecia PRL na os. Krowodrza Górka (1991) |
os. Krowodrza Górka - Dąbie | 1991-1999 | Kursuje przez ul. Basztową |
os. Krowodrza Górka - Dąbie | 1999-2001 | Kursuje przez ul. Dominikańską; zmiana nazwy końcówki os. Krowodrza Górka na Krowodrza Górka (2001) |
Krowodrza Górka - Dąbie | 2001-2007 | Kursuje przez ul. Dominikańską; likwidacja linii (2007) |
Dworzec Towarowy - Kurdwanów | 2009-2011 | Kursuje przez ul. Długą |
Krowodrza Górka - Kurdwanów | 2011-2012 | Likwidacja linii (2012) |
Dworzec Towarowy - Mały Płaszów | 2014-2015 | - |
Dworzec Towarowy - Dąbie | 2015-2018 | Likwidacja linii (2018) |
8
Salwator - Cmentarz Rakowicki | 1934-1936 | Likwidacja linii (1936) |
Plac Bernardyński - Osiedle Oficerskie | 1939-1939 | Likwidacja linii (1939) |
Bronowice - Cmentarz Rakowicki | 1941-1944 | Linia tylko dla Niemców (Nur für Deutsche); Zniszczenie sieci tramwajowej przez działania wojenne (1944) |
Bronowice - Borek Fałęcki | 1946-1950 | Wznowienie komunikacji tramwajowej po wojnie (1945); Końcówka Borek Fałęcki, późniejsza nazwa Łagiewniki |
Bronowice - Borek Fałęcki | 1950-1974 | Pętla Borek Fałęcki w rejonie dzisiejszego przystanku Solvay |
Bronowice - Borek Fałęcki | 1974-1975 | Pętla Borek Fałęcki przy ul. Orzechowej |
Bronowice Nowe - Borek Fałęcki | 1975-2007 | Zmiana nazwy końcówki Bronowice Nowe na Bronowice Małe (2007) |
Bronowice Małe - Borek Fałęcki | 2007-2012 | - |
Cichy Kącik - Borek Fałęcki | 2012-2013 | - |
Bronowice Małe - Borek Fałęcki | 2013-...... | - |
9
Plac Bernardyński - Plac Kazimierza Wielkiego | 1939-1939 | Likwidacja linii (1939) |
III Most - Wielicka | 1946-1947 | Likwidacja linii (1947) |
Rondo - Łagiwniki | 1952-1952 | - |
Rondo - Płaszów | 1952-1956 | Kursuje przez ul. Lubicz |
Rondo - Płaszów | 1956-1960 | Kursuje przez ul. Grzegórzecką |
Rondo - Prokocim | 1960-1965 | Końcówka Prokocim na wysokości Kabla |
Rondo - Dworcowa | 1965-1965 | - |
Rondo - Prokocim | 1965-1965 | Kurs wariantowy |
Dworzec Wschodni - Prokocim | 1965-1970 | Kursuje przez III Most |
Dworzec Wschodni - Prokocim | 1970-1976 | Kursuje przez Most Powstańców Śląskich |
Walcownia - Prokocim | 1976-1979 | - |
Walcownia - Nowy Bieżanów | 1979-1979 | Kursuje przez ul. Lwowską |
Walcownia - Nowy Bieżanów | 1979-1981 | Kursuje przez aleje Pokoju, ul. Limanowskiego |
Walcownia - Nowy Bieżanów | 1981-1990 | Kursuje przez ul. Mogilską; Likwidacja linii (1990) |
Wzgórza Krzesławickie - Bieżanów Nowy | 1991-1999 | - |
Mistrzejowice - Bieżanów Nowy | 1999-2012 | Zmiana nazwy końcówki Bieżanów Nowy na Nowy Bieżanów (2012) |
Mistrzejowice - Nowy Bieżanów | 2012-2015 | - |
Mistrzejowice - Nowy Bieżanów | 2015-2018 | Kursuje przez ul. Klimeckiego, Płaszów estakadę; Zmiana nazwy końcówki Nowy Bieżanów na Nowy Bieżanów P+R (2018) |
Mistrzejowice - Nowy Bieżanów P+R | 2018-...... | - |