Konstal 102NaD #155

Konstal 102NaD #155
Wszystkie wagony typu 102NaD zostały przebudowane z wagonów motorowych 102Na. Przebudowa polegała na demontażu kabiny motorniczego oraz pulpitu sterowniczego. Wymieniono ścianę czołową wagonu, zastępując ją ścianą tylną z rozbitego wagonu typu 102Na. Tego typu wozy kursowały w latach 1988-1997. Jako eksponat muzealny pozostawiono wagon o numerze taborowym #155. Został on wyprodukowany w roku 1970, jako 102Na z numerem fabrycznym 100. W latach 1970-1985 kursował z numerem taborowym #222, następnie został przenumerowany i z numerem #905 kursował do roku 1987. W 1987 roku został ponownie przenumerowany na #1005 i z takim numerem pojeździł rok. Został następnie przebudowany na przyczepę 102NaD i otrzymał numer #155.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentChorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych "Konstal"
PrzebudowaMPK Kraków
Długość19300 mm
Szerokość2400 mm
Wysokość3076 mm
Roztaw osi1900 mm
Masa własna24000 kg
Ilość miejsc182
Ilość miejsc siedzących32
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi890/890/890/890 mm

zdjęcia


Wnętrze pojazdu (155)

Wnętrze pojazdu (155)


155

210+155

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1987,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 1, Rok 1990,
» Od Warsztatów Przetwórczych do Alstom Konstal S.A., Łódź 1999