Karosa B40 #600
Przyczepy typu B40 były produkowane przez czechosłowackie zakłady Karosa a.s. z miasta Vysoké Mýto. Konstrukcja była rozwinięciem modelu D4 produkowanego od końca lat `40 XX wieku.
Zbudowana została na konstrukcji samonośnej. W budowie wykorzystano elementy m.in. z autobusu Tatra 500HB. W głównych zakładach w mieście Vysoké Mýto produkowano je w latach 1952-1957
a następnie do 1962 roku w praskiej dzielnicy Letňany. Przyczepy trafiały głównie na rynek wewnętrzny choć występowały również na terytorium Polski, jednak nie był to zbyt popularny model głownie z uwagi na to,
że od 1965 roku w Jelczańskich Zakładach Samochodowych wytwarzano przyczepę PO-1.
W Krakowie ten model nigdy nie był wykorzystywany liniowo. Jednak w 2017 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjna S.A. zakupiło jeden z takich egzemplarzy pochodzący z 1957 roku.
Remont pojazdu trwał do połowy 2018 roku. Pierwsza prezentacja odrestaurowanej przyczepy miała miejsce w dniu 19 lipca przy okazji wprowadzania do ruchu autobusów Solaris Urbino 18 IV generacji.
W dniu 7 października 2018 roku pojazd wziął udział w paradzie autobusów (o tym wydarzeniu można przeczytać
-> tutaj <-), połączony z
autobusem Ikarus 620 #118.
dane techniczne
Producent | Karosa a.s. |
Długość z dyszlem | b.d. |
Długość bez dyszla | 5820 mm |
Szerokość | 2350 mm |
Wysokość | 2805 mm |
Roztaw osi | 3300 mm |
Masa własna | 2950 kg |
Ilość miejsc | 23/26 |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne