» powrót
Jelcz PO-1
miejskiej - 272 MEX,
dalekobieżnej - 043 CAR,
przegubowej dłuższej - AP 02,
przegubowej krótszej - AP 021,
przyczepy - PO-1.
Produkcję przyczepy PO-1 rozpoczęto w roku 1965, zaś pierwsze wozy w Krakowie pojawiły się w 1976 roku. Po prawie dwóch latach eksploatacji wycofano z ruchu tego typu pojazdy. Jedną z wad i przyczyn wycofania przyczep PO-1, były drzwi otwierane ręcznie. Przyczepa o numerze taborowym #608 wraz z autobusem Jelcz 272MEX o numerze #341, zostały odrestaurowane i od roku 2002 służą, jako wozy muzealne.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Zakłady Samochodowe "Jelcz" |
Długość z dyszlem | 8410 mm |
Długość bez dyszla | 6924 mm |
Szerokość | 2500 mm |
Wysokość | 2865 mm |
Roztaw osi | 3700 mm |
Masa własna | 3670 kg |
Ilość miejsc | 42 |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007, praca zbiorowa pod redakcją Jacka Kołodzieja, Kraków 2007
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007, praca zbiorowa pod redakcją Jacka Kołodzieja, Kraków 2007