Jelcz M182MB/Mercedes-Benz O405GN2

Jelcz M182MB/Mercedes-Benz O405GN2
Jelcz M182MB pojawił się na ulicach Krakowa w połowie 1998 roku. Model ten jest połączeniem autobusu Mercedes O405GN2 z autobusem Jelcz M181MB. Z tego pierwszego zastosowano typowe pudło dla Mercedes-a, natomiast wnętrze (oprócz kabiny kierowcy) zapożyczono rodem z Jelcza. Zaraz po zakupie Jelcz-a M182MB przypisano do zajezdni Bieńczyce, gdzie otrzymał numer #17026. W roku 1999 w związku z przenumerowywaniem pojazdów, autobus ten otrzymał numer #BD426. W roku 2001 wszystkie Jelcze M181MB, w tym także M182MB, przekazano z Bieńczyc do zajezdni Wola Duchacka. Obecnie Jelcz M181MB otrzymał oznaczenie #DD426 i jest jedynym egzemplarzem tego typu wyprodukowanym przez zakłady w Jelczu-Laskowicach. Na początku 2012 roku wóz został odstawiony i przeznaczony na kasację.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentZakłady Samochodowe "Jelcz"
Długość17980 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2933 mm
Roztaw osi5725 mm
Masa własna15000 kg
Ilość miejsc159
Ilość miejsc siedzących43
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi317/340/635/635 mm
Udział procentowy niskiej podłogi65 %
SilnikMercedes OM 447 hLA
Skrzynia biegówZF 4/5 HP590
Prędkość max.75 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
1998117026--1
1999----1
2000----1
2001----1
2002----1
2003----1
2004----1
2005----1
2006----1
2007----1
2008----1
2009----1
2010----1
2011----1
2012--1DD4260


Przenumerowania
1999: 17026->BD426;
2001: BD426->DD426;

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


17026


DD 426

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne