Jelcz M121I Mastero

Jelcz M121I Mastero
Autobus Jelcz M121I Mastero na test do Krakowa przybył pod koniec listopada 2005 roku. Przez dwa tygodnie kursował po mieście na liniach 134 i 502. Jelcz M121I Mastero jest czwartą generacją popularnego M121. Zmienione zostały w nim przede wszystkim przednia i tylna ściana, wyrównana została linia okien oraz zmieniło się trochę wnętrze pojazdu. W kabinie kierowcy zmieniono pulpit na pulpit firmy VDO. Cały pojazd monitorowany był przez 3 kamery, z których obraz można było zobaczyć na monitorze zamontowanym koło stanowiska kierowcy. Ciekawostką tego modelu było również zastosowanie silnika IVECO F4 AE 0682C o mocy 240 KM oraz automatycznej 4-biegowej skrzyni biegów firmy VOITH.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentZakłady Samochodowe "Jelcz"
Długość11965 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość3020 mm
Roztaw osi6100 mm
Masa własna10240 kg
Ilość miejsc104
Ilość miejsc siedzących30
Wysokość podłogi I/II/III drzwi370/370/936 mm
Udział procentowy niskiej podłogi60 %
SilnikIVECO F4 AE 0682C
Skrzynia biegówVoith D 854.3E
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


DOA 9R62

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne