Jelcz M121M/4 Mastero CNG

Jelcz M121M/4 Mastero CNG
W dniu 29.06.2006 roku został ogłoszony przetarg na dostarczenie 5 wozów zasilanych gazem ziemnym. Wygrała spółka Polskie Autobusy z modelem Jelcz M121M/4 Mastero CNG. Na krakowskich ulicach wtedy spotkać można było już 86 autobusów typu M121 z silnikami diesla firm Man oraz Mercedes. Generalną różnicą między M121 a M121M/4 CNG jest to, że zastosowano silnik firmy Man przystosowanym do zasilania gazem ziemnym a także nową przednią ścianę pojazdu (identyczną zastosowano w Jelcz-ach M181MB/3 z ostatniej dostawy). Małe zmiany można zobaczyć również we wnętrzu. Pierwszy wóz dotarł do Krakowa 22.11.2006 roku. Wszystkie 5 zakupionych wozów stacjonowało na zajezdni Wola Duchacka. Mimo wielkich planów zakupu pojazdów z zasilaniem gazowym, krakowski przewoźnik nie zdecydował się na zakup większej ilości tego typu pojazdów. Ostatecznie M121M/4 Mastero CNG zniknęły z ulic Krakowa w 2018 roku.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentZakłady Samochodowe "Jelcz"
Długość11965 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość3325 mm
Roztaw osi6100 mm
Masa własna- kg
Ilość miejsc86
Ilość miejsc siedzących27
Wysokość podłogi I/II/III drzwi370/370/936 mm
Udział procentowy niskiej podłogi60 %
SilnikMAN E 2866 DUH03
Skrzynia biegówVoith D 854.3 E
Prędkość max.80 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
20061DJ201--1
20074DJ202-DJ205--5
2008----5
2009----5
2010----5
2011----5
2012----5
2013----5
2014----5
2015----5
2016----5
2017----5
2018--5DJ201-DJ2050

zdjęcia


DJ 201



DJ 202



DJ 203



DJ 204



DJ 205



D0 260B

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne