Ikarus 480.03

Ikarus 480.03
Początek lat `90 to okres, kiedy na krakowskich ulicach niebyło miesiąca by nie pojawił się nowy testowy pojazd. Po Scanii CN113ALB, Ikarusie 435, Manie SG242 czy Manie Waggon Union SD202 - przyszedł czas na Ikarusa 480. Autobus pojawił się w Krakowie w październiku 1993 roku. Kursował wtedy na linii 144. Model ten miał stać się następcą, popularnych w latach `80, Ikarusów 260. Testowany pojazd był unowocześnioną wersją modelu 415, zaś konstrukcja podwozia, podobnie jak silnik, zapożyczona została z firmy DAF. Krakowskie MPK nie zdecydowało się na zakup tego modelu. Zakupiono w tym czasie przegubowe autobusy Scania CN113ALB w ilości 30 sztuk oraz jedną sztukę Mana SG242. W zamian za Ikarusa 480, zaczęto od roku 1993 wprowadzać do ruchu autobusy Jelcz 120M.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentIkarus Karosszeria-es Jarmugyar
Długość11700 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2900 mm
Roztaw osi5500 mm
Masa własna9000 kg
Ilość miejsc74
Ilość miejsc siedzących25
SilnikDAF LT160
Skrzynia biegówZF Ecomat
Prędkość max.65 km/h

zdjęcia


I 50 1420

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne