Ikarus 435.02
Na początku lat `90 dość intensywnie poszukiwano nowych pojazdów, które zastąpiłyby eksploatowane dotychczas autobusy marki Ikarus czy Jelcz.
W 1993 roku poza modelem 480, krakowskie MPK miało do dyspozycji inny wyrób węgierskiego Ikarusa - przegubowego 435.02.
Model ten miał stać się następcą popularnych w latach `80 Ikarusów serii 280. Autobus miał już nieco niżej zlokalizowaną podłogę w odniesieniu do poprzednika, nowocześniejszą stylistykę i wykończenie wnętrza.
Wyposażono go w silnik Man oraz skrzynię biegów ZF. Pomimo tego nie był zbyt popularny na Polskich ulicach, głównie ze względu na cenę zakupu. Pierwsze seryjne pojazdy typu 435 z oznaczeniem 05 zakupiły tylko Warszawa
(5 sztuk), Częstochowa (5 sztuk) i Poznań (1 sztuka).
Krakowskie MPK nie zdecydowało się na zakup tego modelu. Zakupiono w tym czasie przegubowe autobusy Scania CN113ALB w łącznej ilości 30 sztuk oraz jedną sztukę Mana SG242.
Testowany w 1993 roku prototypowy Ikarus 435.02 kursował na linii 128.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Ikarus Karosszeria-es Jarmugyar |
Długość | 17850 mm |
Szerokość | 2500 mm |
Wysokość | 3040 mm |
Roztaw osi | 5570/6400 mm |
Masa własna | 15100 kg |
Ilość miejsc | 183 |
Ilość miejsc siedzących | 43 |
Silnik | MAN DO826 LUH12 |
Skrzynia biegów | ZF 5HP-500 |
Prędkość max. | 65 km/h |
zdjęcia
I 50 1425
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne