» powrót
Durant (Orlicki) 401
dane techniczne
Producent podwozia | Durant Motor Corporation |
Producent nadwozia | Pierwsza Wytwórnia Autokaroserii i Powozów Orlicki i S-ka |
Długość | 5200-5820 mm |
Szerokość | 2000-2150 mm |
Wysokość | 2400 mm |
Roztaw osi | 3350 mm |
Masa własna | 2000-2230 kg |
Ilość miejsc | 16 + kierowca |
Wysokość podłogi | 720 mm |
Silnik | Durant, benzynowy, czterosuwowy, 4 cylindrowy, rzędowy, chłodzony wodą |
Skrzynia biegów | mechaniczna, 3 przekładnie + bieg wsteczny |
Prędkość max. | b.d. |
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1988,
» Krakowski Autobus - w 75 lecie uruchomienia stałych linii autobusowych w Krakowie, Waldemar Brzoskwinia, Jacek Kołodziej, Muzeum Inżynierii Miejskiej 2002
» Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007, praca zbiorowa pod redakcją Jacka Kołodzieja, Kraków 2007
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1988,
» Krakowski Autobus - w 75 lecie uruchomienia stałych linii autobusowych w Krakowie, Waldemar Brzoskwinia, Jacek Kołodziej, Muzeum Inżynierii Miejskiej 2002
» Komunikacja Autobusowa w Krakowie 1927-2007, praca zbiorowa pod redakcją Jacka Kołodzieja, Kraków 2007