» powrót
Düwag GT8S, GT8SU, Düwag/MPK GT8C, GT8N
Po zakupie wszystkich dostępnych wagonów GT8S z Düsseldorfu, zdecydowano się na sprowadzenie jednego egzemplarza GT8SU. W dniu 17.12.2017 roku do Krakowa dostarczono wagon o numerze #3223. Pojazd w oryginale wyprodukowany został w 1974 roku jako GT8S, następnie przebudowany na typ 'SU' w 1983 roku. Modernizacja polegała na zastosowaniu niższych skrzydeł drzwi oraz ruchomych schodów, umożliwiających obsługę przystanków z peronem na różnej wysokości. Wagony tak przystosowane skierowano do obsługi trasy tramwajowej (lekkiej kolei podmiejskiej) między Düsseldorfem a Duisburgiem. W Krakowie wagon został przebudowany, można powiedzieć z powrotem na typ GT8S, jednak zastosowano człon niskopodłogowy i oznaczono wóz jako GT8N. Otrzymał numer taborowy #RF329 i debiutował na linii 6 w dniu 04.02.2019r.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Düsseldorf Waggonfabrik AG (Düwag) |
Długość | 26018 mm |
Szerokość | 2400 mm |
Wysokość | 3460 mm |
Roztaw osi | 1800 mm |
Masa własna | 35000 kg |
Ilość miejsc | 141 |
Ilość miejsc siedzących | 51 |
Wys. podłogi | 880 mm |
Moc ciągła silników | 2 x 150 kW |
Napięcie zasilania | 600 V |
Prędkość max. | 70 km/h |
stan inwentarzowy
Rok | Ilość sztuk wpisanych na stan | Pojazdy wpisane na stan | Ilość sztuk skreślonych ze stanu | Pojazdy skreślone ze stanu | Ilość sztuk na koniec roku |
2009 | 1 | 3037 | - | - | 1 |
2010 | 18 | 3038, 3039, 3040, 3041, 3042, 3043, 3044, 3047, 3049, 3054, 3056, 3057, 3058, 30591), 3061, 3062, 3064, 30651) | - | - | 19 |
2011 | 3 | 3051, 30522), 3063 | - | - | 22 |
2012 | 4 | 30452), 30463), 30532), 3060 | - | - | 26 |
2013 | 2 | 30483), 30553) | - | - | 28 |
2014 | - | - | - | - | 28 |
2015 | - | - | 1 | RF316 | 27 |
2016 | - | - | - | - | 27 |
2017 | - | - | - | - | 27 |
2018 | - | - | - | - | 27 |
2019 | 1 | RF3294) | - | - | 28 |
2020 | - | - | - | - | 28 |
1) - Wagon wypożyczony do MPK Poznań (czerwiec 2011 - październik 2011).
2) - Wagon zakupiony z Düsseldorfu, przekazany bezpośrednio do MPK Poznań (czerwiec 2011), następnie dostarczony do Krakowa (październik 2011).
3) - Wagon zakupiony z Düsseldorfu, przekazany bezpośrednio do MPK Poznań (czerwiec 2011), następnie dostarczony do Krakowa (lipiec 2012).
4) - Wagon przebudowany z GT8SU na GT8N.
Przenumerowania
2011: | 3037->3050; |
2015: | 3038-3065->RF301-RF328; |
2020: | RF312->RF316''; |
2021: | RF303->RF312''; |
zdjęcia
3037
3038
3039
3040
3041
3042
3043
3044
3045
3046
3047
3048
3049
3050
3051
3052
3053
3054
3056
3057
3058
3059
3060
3061
3062
3063
3064
3065
RF 314
zdjęcia wagonów Düwag GT8S wypożyczonych do Poznania
zdjęcia wagonów Düwag GT8S zakupionych z Düsseldorfu
zdjęcia wagonów Düwag GT8S w Düsseldorfie
3037
3038
3040
3041
3042
3043
3044
3046
3047
3048
3049
3051
3052+?
3053
3055
3056
3058
3060
3061
3062+?
3063
3065
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne