SachsenTram Ngt6DD

SachsenTram Ngt6DD
Tramwaj typu NGT6DD przybył na testy we wrześniu 1998 roku i przebywał w Krakowie do połowy października. Wagon pożyczono z przedsiębiorstwa DVB Dresden z niemieckiego miasta Drezno. Przewoźnik ten w latach 1996-1999 zakupił łącznie 60 sztuk tego typu tramwajów. NGT6DD składa się z pięciu członów i oparty jest na trzech wózkach, które znajdują się pod pierwszym, trzecim i piątym członem. Całkowita długość wozu to blisko 30 metrów. Testowany w Krakowie tramwaj posiadał numer boczny 2501 i stacjonował w zajezdni Podgórze. Kursował na specjalnej linii numer 54 na trasie z Bronowic do pętli Wieczysta. Po tych testach krakowskie przedsiębiorstwo zdecydowało się na zakup podobnych wozów. NGT6 są jednak krótsze (podsiadają 3. a nie 5. członów). Na pamiątkę pobytu wagonu 2501 w Krakowie, pojazd nazwany został imieniem "Kraków" w zamian krakowski NGT6 o numerze 2015 otrzymał nazwę "Drezno".

zobacz także:

dane techniczne

ProducentDWA Bautzen (później Bombardier Transportation)
Długość30280 mm
Szerokość2400 mm
Wysokość3750 mm
Roztaw osi1800 mm
Masa własna33400 kg
Ilość miejsc184
Ilość miejsc siedzących88
Wys. podłogi w części niskopodłogowej360 mm
Udział procentowy niskiej podłogi65 %
Moc ciągła silników4 × 95 kW
Napięcie zasilania600 V
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


Stanowisko motorniczego

Wnętrze pojazdu


2501

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne