Autosan M18LF Sancity
Po ogłoszeniu upadłości przez Zakłady Samochodowe Jelcz S.A., fabryka z Sanoka do tej pory produkująca wyłącznie autobusy lokalne, międzymiastowe i specjalne,
postanowiła poszerzyć asortyment wprowadzając do swojej oferty nową gamę pojazdów miejskich. Po wyprodukowaniu pierwszych dwunastometrowych modeli M12LE i M12LF, przystąpiono do
projektu i wykonania wersji dwuczłonowej. Nowy model oznaczony jako M18LF dołączył do rodziny autobusów Sancity, jako pierwszy pojazd przegubowy w historii Autosana.
Nadwozie pojazdu oparte jest na ramie kratownicowej, szkielet nadwozia wykonany został ze stali a poszycia boczne z blachy aluminiowej i tworzyw sztucznych.
Autobus napędza silnik Iveco Cursor o mocy 243 kW (330 KM) osiąganej przy 2400 obr./min. zblokowany z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife.
Pod koniec maja 2011 roku wraz z autobusem M12LF (wersja dwunastometrowa) opisywany przegubowy model przybył do Krakowa na testy.
Debiutował na ulicach Krakowa w dniu 31.05 na linii 124. Po zaledwie dwóch dniach autobus powrócił do fabryki na usunięcie usterek. Ponownie wyjechał na linię 124 w dniu 14.06 jednak
ze względu na kolejne problemy zwrócono autobus do Sanoka. Ponownie pojawił się w Krakowie w październiku 2012r. Kursował m.in. na linii 164.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Sanocka Fabryka Autobusów "Autosan" |
Długość | 18000 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3050 mm |
Roztaw osi | 6100 mm |
Masa własna | b.d. kg |
Ilość miejsc | 180 |
Ilość miejsc siedzących | 47 |
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi | 320/320/320/320 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | Iveco Cursor 78 EEV |
Skrzynia biegów | ZF Ecolife |
Prędkość max. | 85 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne