AEG GT6N

AEG GT6N
We wrześniu 1992 roku na test do Krakowa przybył wagon GT6N. Pojazd wyprodukowany został przez zakłady AEG oraz MAN na początku lat `90. Był to pierwszy projekt tramwaju niskopodłogowego. Wagon pochodził z miasta Brema gdzie kursował z numerem 801. Eksploatację tramwaju GT6N w Niemczech rozpoczęto w roku 1990. Przez blisko 3 lata jeździł w miastach niemal całej Europy. Poza Krakowem testowany był również w Poznaniu i w Warszawie. Przez 3 dni testów w grodzie Kraka, tramwaj AEG kursował, na specjalnie stworzonej na jego potrzeby linii numer 45 na trasie Dworzec Towarowy - Długa - Basztowa - Lubicz - Mogilska - Wieczysta. Niestety na początku lat `90 niezdecydowano się na zakup tak nowoczesnego wozu i dopiero na początku XXI wieku w Krakowie pojawiły się niskopodłogowe wozy firmy Bombardier.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentAdtranz/AEG
Długość26800 mm
Szerokość2300 mm
Wysokość3290 mm
Masa własna26800 kg
Ilość miejsc170
Ilość miejsc siedzących65
Wys. podłogi w cz. niskopodłogowej360 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
Moc ciągła silników3 x 85 kW
Napięcie zasilania600 V
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


801

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne